Spółki z Dubaju i Łodzi ukarane za działanie na niekorzyść konsumentów. Karę finansową dostał także ich prezes
UOKiK ukarał firmy Selfmaker Smart Solutions oraz Selfmaker Technology karą blisko 1 mln zł, ukarany został także prezes firmy Selfmaker Technology – podał urząd antymonopolowy w poniedziałkowej informacji prasowej.
22.04.2024 11:20
UOKiK ukarał firmy Selfmaker Smart Solutions oraz Selfmaker Technology karą blisko 1 mln zł, ukarany został także prezes firmy Selfmaker Technology – podał urząd antymonopolowy w poniedziałkowej informacji prasowej.
60 proc. wełny według metki, a w rzeczywistości jej brak. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań, UOKiK nałożył kary
16.04.2024 18:51
Na firmy wprowadzające klientów w błąd informacją o składzie ubrań na metce UOKiK nałożył kary finansowe. "Konsumenci nie mogą samodzielnie zweryfikować składu surowcowego odzieży, muszą w tym zakresie ufać informacjom na etykiecie" - powiedział prezes Tomasz Chróstny.
Ponad 612 mln zł - tyle kar nałożył w 2023 r. UOKiK
04.04.2024 18:51
Ponad 1000 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, ponad 612 mln zł kar, ponad 15 tys. kontroli sprawdzających jakość i bezpieczeństwo produktów. To kilka przykładów działań UOKiK z 2023 r.
Tagi: UOKiK
Źródło:
www.infor.pl
Biedronka nie uniknie ogromnej kary od UOKiK-u. Sąd oddalił apelację Jeronimo Martins
Sąd Apelacyjny oddalił apelację Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka i utrzymał karę nałożoną przez prezesa UOKiK w wysokości ponad 60 mln zł - podał UOKiK w komunikacie.
29.03.2024 11:06
Sąd Apelacyjny oddalił apelację Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka i utrzymał karę nałożoną przez prezesa UOKiK w wysokości ponad 60 mln zł - podał UOKiK w komunikacie.
Amazon za wprowadzanie konsumentów w błąd zapłaci ponad 31 mln zł? Gigantyczna kara od UOKiK
27.03.2024 18:51
Podawanie nieprawdziwych informacji o dostępności i terminach dostaw produktów przez Amazon poskutkowało karą nałożoną przez UOKiK. Firma ma zapłacić ponad 31 mln zł. Amazon zapowiedział, że będzie się odwoływał od tej decyzji.
UOKiK nałożył na Amazona ogromną karę. Chodzi o niedostarczanie opłaconych zamówień oraz nieprawdziwe informacje
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 31,8 mln zł kary na Amazona za niedostarczanie opłaconych zamówień oraz za nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw - praktyki, zaliczane do tzw. dark patterns - podał UOKiK w komunikacie.
27.03.2024 10:00
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 31,8 mln zł kary na Amazona za niedostarczanie opłaconych zamówień oraz za nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw - praktyki, zaliczane do tzw. dark patterns - podał UOKiK w komunikacie.
Polskie sieci mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką. "Daleka od uczciwej konkurencji"
Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą prowadzić już nawet do łamania prawa - czytamy w czwartkowej "Rzeczpospolitej".
21.03.2024 8:12
Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą prowadzić już nawet do łamania prawa - czytamy w czwartkowej "Rzeczpospolitej".
Zarządca parkingów wystawiał mandaty pomimo ważnego biletu. Teraz musi oddać pieniądze
19.03.2024 18:51
Spółka WEIP prowadząca na terenie całego kraju parkingi komercyjne niesłusznie wystawiała wezwania do zapłaty, nie uznawała reklamacji i podawała błędne informacje. Po skargach do UOKiK zarządca parkingów ma zwrócić pieniądze.
Tagi: UOKiK
Źródło:
www.infor.pl
Lidl i Biedronka pod lupą UOKiK. Koniec z nieczytelnymi zasadami i brakiem informacji o promocjach?
15.03.2024 18:51
Nieczytelne zasady i brak odpowiednich informacji o cenach w akcjach promocyjnych Lidla i Biedronki poskutkowały interwencją prezesa UOKiK.
UOKiK bierze się za wojnę Biedronka-Lidl. Chodzi o SMS-y i alkohol w promocji
Prezes UOKiK interweniował w sprawie nieczytelnych zasad i braku odpowiednich informacji o cenach w akcjach promocyjnych Lidla i Biedronki - poinformował Urząd w przekazanej PAP informacji.
15.03.2024 6:18
Prezes UOKiK interweniował w sprawie nieczytelnych zasad i braku odpowiednich informacji o cenach w akcjach promocyjnych Lidla i Biedronki - poinformował Urząd w przekazanej PAP informacji.
reklama