Temu wyprzedziło Allegro. Przełom w handlu internetowym
Więcej Polaków robi zakupy online, korzystając z Temu niż Allegro – wynika z pomiarów Mediapanelu. Po raz pierwszy w historii chińska platforma została liderem, prześcigając największego polskiego potentata e-commerce – podał serwis Wirtualnemedia.pl.
10.04.2025 10:10

Tagi: Banki, e-Commerce
Źródło:
www.bankier.pl
Konsumenci coraz chętniej łączą zakupy offline i online - komentarz ZPP
19.03.2025 10:14
Spadające zainteresowanie zakupami w sklepach stacjonarnych idzie w parze z rosnącą popularnością e-commerce. Jak jednak pokazał raport Izby Gospodarki Elektronicznej z 2024 r., bynajmniej nie oznacza to śmierci tradycyjnego handlu. Konsumenci coraz chętniej łączą bowiem zakupy offline i online, wydatnie czerpiąc z korzyści oferowanych przez wielokanałowość. Aby w pełni korzystać z jej potencjału, konieczne są stabilne ramy prawne regulujące każdy z kanałów sprzedaży. Przykładem takiej legislacji jest niedawna ustawa o wolnej wigilii - czytamy w komentarzu Związku Przedsiębiorców i Pracodawców do ewoluujących trendów w handlu i niedzielnych zakupów
Źródło:
www.podatki.biz
Urosły długi branż handlowych. Winne koszty działalności i rozwój e-commerce
Zadłużenie branży handel detaliczny wzrosło rdr. o 6,6 proc. do 3,33 mld zł, a długi sektora handlu hurtowego - o 6,2 proc. do 4,4 mld zł - wynika z raportu BIG InfoMonitor. W ostatnich 5 latach przeterminowane zadłużenie przedsiębiorstw z grupy handel detaliczny wzrosło o ponad 25 proc.
16.03.2025 8:00

Źródło:
www.bankier.pl
Rekordowy rok dla Erli. E-commerce z 67% wzrostem GMV
Platforma e-commerce Erli odnotowała w 2024 roku wzrost sprzedaży GMV o 67 proc. rdr do 1,23 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. EBITDA za ubiegły rok szacowana jest na ok. 12 mln zł.
05.03.2025 9:00

Źródło:
www.bankier.pl
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe online?
27.02.2025 18:51
Księgowość internetowa to wygodne i coraz popularniejsze rozwiązanie dla przedsiębiorców, szczególnie tych związanych z innowacyjnymi branżami, takimi jak IT czy e-commerce. Wybór odpowiedniego biura rachunkowego online może jednak stanowić wyzwanie - na rynku działa wiele firm oferujących różne zakresy usług i specjalizacje branżowe. Jak zatem znaleźć najlepszą opcję i na co zwrócić szczególną uwagę?
Źródło:
www.podatki.biz
Zlecenie poza firmę. 30 proc. firm planuje rozwój współpracy z freelancerami
W najbliższym czasie 30 proc. firm planuje rozwijać współpracę z freelancerami, a 44 proc. utrzymać jej obecny poziom; ograniczenie współpracy planuje 4 proc. - wynika z opublikowanego we wtorek badania. Największe zapotrzebowanie dotyczy IT, marketingu i e-commerce.
23.02.2025 8:00

Źródło:
www.bankier.pl
Podatki w sklepie wysyłkowym - wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczeniach online!
17.02.2025 18:51
Rozwój e-commerce sprawił, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepów wysyłkowych. To wygodne rozwiązanie zarówno dla sprzedających, jak i klientów, jednak wiąże się z koniecznością prawidłowego rozliczania podatków. System podatkowy dla sklepów internetowych może wydawać się skomplikowany, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. W artykule przedstawimy kluczowe kwestie związane z podatkami w sklepie wysyłkowym, uwzględniając zarówno VAT, PIT i CIT, jak i regulacje dotyczące sprzedaży zagranicznej.
Źródło:
www.podatki.biz
24 lutego startuje nowa konferencja Grupy PTWP. To już ostatni moment na rejestrację
17.02.2025 7:00
Future Retail Congress to nowa, networkingowa konferencja dla retailu i dostawców. Zaproszeni eksperci, a wśród nich topowi menedżerowe z branży handlowej, właściciele marketplace’ów i e-sklepów czy najemcy centrów handlowych opowiedzą m.in. jak będą wyglądały zakupy jutra? Jak sztuczna inteligencja zmieni retail i e-commerce? Czym charakteryzuje się nowa generacja konsumentów?
Źródło:
www.pulshr.pl
24 lutego startuje nowa konferencja Grupy PTWP. To już ostatni moment na rejestrację
17.02.2025 7:00
Future Retail Congress to nowa, networkingowa konferencja dla retailu i dostawców. Zaproszeni eksperci, a wśród nich topowi menedżerowe z branży handlowej, właściciele marketplace’ów i e-sklepów czy najemcy centrów handlowych opowiedzą m.in. jak będą wyglądały zakupy jutra? Jak sztuczna inteligencja zmieni retail i e-commerce? Czym charakteryzuje się nowa generacja konsumentów?
Źródło:
www.pulshr.pl
reklama